Veelgestelde vragen

Ik mis de onderdelen GPS en/of Schade na inloggen
Indien je een van de (of beide) onderdelen Schade of GPS na inloggen mist in je menu, moeten waarschijnlijk jouw Mobi-ID rechten opnieuw aan je toegekend worden. Neem hiervoor contact op met de Mobi-ID beheerder van je bedrijf. Is er geen beheerder binnen je bedrijf? Neem dan contact op met de servicedesk van RDC via telefoonnummer 020 644 55 53 (ma t/m vrij 08.00 – 17.30 uur, za 09.00 -17.00 uur).
Heeft je bedrijf een Mobi-ID account, maar jij nog niet?
Voor een Mobi-ID kun je een koppelverzoek aanvragen bij de Mobi-ID beheerder van je bedrijf. Is er geen beheerder binnen je bedrijf? Neem dan contact op met de servicedesk van RDC via telefoonnummer 020 644 55 53 (ma t/m vrij 08.00 – 17.30 uur, za 09.00 -17.00 uur).
Ik heb al een Mobi-ID account, maar op www.mijnondernemersportaal.nl krijg ik de melding: 'U heeft onvoldoende rechten'.

Waarschijnlijk ben je dan in dezelfde browser nog ingelogd met:

    • een ander Mobi-ID account zoals een beheeraccount
    • een Mobi-ID account van een andere gebruiker
    • een bedrijf/vestiging waar geen Iplusnummer aan gekoppeld is
    1. Ga naar www.mijnondernemerportaal.nl via een andere browser (bijvoorbeeld Edge, Google Chrome of Mozilla Firefox) en log hier in met je Mobi-ID account.
    2. Heb je geen andere browser? Zorg dan dat je volledig uitgelogd bent. Als beheerder: klik eerst op afmelden, en klik in het volgende scherm op uitloggen. Als gebruiker: klik op uitloggen.
    3. Krijg je nog steeds dezelfde melding? Neem dan contact op met de servicedesk van RDC via telefoonnummer 020 644 55 53 (ma t/m vrij 08.00 – 17.30 uur, za 09.00 -17.00 uur).
    Ik ben met mijn Mobi-ID account ingelogd op www.mijnondernemersportaal.nl maar ik mis bepaalde functies zoals het afmelden van auto’s of het melden van schade.

    Vraag aan de Mobi-ID beheerder van het bedrijf om je deze rechten toe te kennen.

    • Weet je niet wie de Mobi-ID beheerder is? Neem dan contact op met de servicedesk van RDC via telefoonnummer 020 644 55 53 (ma t/m vrij 08.00 – 17.30 uur, za 09.00 -17.00 uur).
    • Ben je de enige gebruiker van het bedrijf? Neem dan contact op met Bovemij via telefoonnummer 024 751 21 31 (ma t/m vrij 08.00 – 17.30 uur).
    Heeft je bedrijf (nog) geen Mobi-ID account?

    Vraag dan heel eenvoudig een nieuw account aan via het aanmeldformulier.

    Ik ontvang mijn polis nu per post. Kan dit ook digitaal?

    Ja, dat kan zeker. Sterker nog: documenten sturen wij het liefst digitaal naar u toe. Hiermee besparen we op de kosten van papier en dragen we bij aan een beter milieu. Helpt u ons mee? Laat ons dit dan weten via zakelijk@bovemij.nl.

    Bent u via een tussenpersoon bij ons verzekerd? Dan is het helaas nog niet mogelijk om de polis digitaal te ontvangen.

    Mijn schadeverloopkorting is lager dan vorig jaar. Hoe kan dat?

    Wij berekenen elk jaar voor het nieuwe verzekeringsjaar of u recht heeft op schadeverloopkorting. Deze korting hangt af van het bedrag dat u aan schade had in het laatste schadejaar. Een schadejaar loopt van 1 november tot en met 31 oktober. De schades kunt u vinden via Verzekeringen > Schade overzicht.

    In sommige gevallen is het gunstiger om de schade alsnog voor eigen rekening te nemen. Wilt u weten of dit ook voor u geldt? Neem dan even contact met ons op.

    De gegevens die op mijn polis staan, kloppen niet

    Jaarlijks vragen wij een aantal gegevens bij u op om uw premie voor het komende verzekeringsjaar te berekenen en uw polis te actualiseren. De gegevens die u aan ons heeft doorgegeven, vindt u op de pagina Voorverrekenen.

    Het gaat hierbij om specifieke informatie over de premiefactoren (zoals de loonsom) en de verzekerde bedragen. Dit geeft ons voldoende informatie om de juiste premie te kunnen berekenen. Deze nieuwe bedragen ziet u op uw polis. Kloppen de gegevens niet en wilt u deze laten aanpassen? Stuur ons dan een e-mail via zakelijk@bovemij.nl met de gegevens die u aangepast wilt hebben.

    Over welke periode zijn de rijrisico's berekend?
    De rijrisico’s zijn berekend over dezelfde periode als het schadejaar. Deze loopt van 1 november tot en met 31 oktober. Wij gebruiken deze periode zodat we zeker weten dat we uw verzekering op tijd kunnen verlengen.
    Ik heb onlangs een wijziging doorgegeven, maar dit zie ik nog niet terug op mijn nieuwe polis.
    De nieuwe polissen zijn begin december geprint. Dat betekent dat niet alle mutaties die in november en december zijn doorgegeven, hier al in zijn verwerkt. U ontvangt zo snel mogelijk een gecorrigeerde polis van ons. Door de drukte rond de prolongatie kan dit iets langer duren dan u van ons gewend bent.
    Ik heb onlangs een los voertuig afgemeld in mijnOndernemersportaal, maar hij staat nu toch op mijn nieuwe polis.
    De nieuwe polissen zijn begin december geprint. Dat betekent dat niet alle mutaties die in november en december zijn doorgegeven, hier al in zijn verwerkt. U ontvangt zo snel mogelijk een gecorrigeerde polis van ons. Door de drukte rond de prolongatie kan dit iets langer duren dan u van ons gewend bent.
    Mijn premie is hoger dan vorig jaar, hoe kan dat?

    De premie die u betaalt is afhankelijk van verschillende factoren. Als hier iets in verandert, kan uw premie lager of hoger zijn dan vorig jaar. We noemen onderstaand de meest voorkomende oorzaken:

    Wijziging premiefactoren

    De premiefactoren voor uw verzekering zijn onder andere:

    • Het aantal rijrisico’s

    • De gemiddelde cataloguswaarde van de rijrisico’s

    • De loonsom

    Is uw premie hoger dan vorig jaar? Dan komt dit dus waarschijnlijk omdat het aantal tenaamgestelde motorrijtuigen is toegenomen, de gemiddelde cataloguswaarde is gestegen of omdat u meer personeel in dienst heeft.

    Indexatie/premieverhoging

    Op de hoofdpremievervaldatum van uw verzekering berekenen we ieder jaar opnieuw het verzekerd bedrag van uw gebouwen en inventarissen. Dit noemen we indexeren. Deze index is gebaseerd op de actuele prijzen in de bouw en wordt berekend door de Stichting Bureau Documentatie Bouwwezen.

    Door het indexeren van de verzekerde bedragen, verkleinen we het risico op een te laag verzekerd bedrag en houden we de kans op onderverzekering zo laag mogelijk voor u. De volgende verzekeringen worden voor 2023 geïndexeerd met 5%:

    • Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
    • Bedrijfsrechtsbijstandsverzekering
    • Cliëntenobjectenverzekering
    • Goed Werkgeverschap Verzekering
    • Aansprakelijkheidsverzekering Handelsvoorraad Motorrijtuigen
    • Casco Allround Verzekering
    • Aansprakelijkheidsverzekering Handelsvoorraad Tweewielers
    • Cascoverzerkering Handelsvoorraad Tweewielers
    • Aansprakelijheidsverzekering Handelsvoorraad Campers
    • Cascoverzekering Handelsvoorraad Caravan en Campers
    • Aansprakelijkheidsverzekering Handelsvoorraad Oldtimers
    • Cascoverzekering Handelsvoorraad Oldtimers
    • Aansprakelijkheidsverzekering Handelsvoorraad Truckbedrijven
    • Cascoverzekering Handelsvoorraad Truckbedrijven (Rijrisico's)
    • Cascoverzekering Handelsvoorraad Truckbedrijven (Locatie)
    • Aansprakelijkheidsverzekering Handelsvoorraad Werk- en Landmaterieel
    • Cascoverzekering Handelsvoorraad Werk- en Landmaterieel

      Voor de zakelijke brandverzekeringen geldt voor 2023 een indexatie van 9,1% voor de opstalverzekering en de glasverzekering
      Voor de inventarisverzekering geldt een indexatie van 10,9 %.

      Met de aanpassing van het verzekerd bedrag wijzigt ook uw premie. Als de premie om deze reden hoger wordt, geeft u dat geen recht om de verzekering op te zeggen.

      Looptijdkorting

      Heeft u uw verzekeringscontract verlengd met drie jaar? Dan ontvangt u 5% looptijdkorting op de premie.
      Bent u vergeten om het contract weer met drie jaar te verlengen dan wordt het contract automatisch verlengd met één jaar en vervalt de looptijdkorting.
      Wilt u het contract alsnog voor drie jaar afsluiten dan kunt u dit per mail aan ons doorgeven via zakelijk@bovemij.nl.

      Waarom worden de particuliere dekkingen op mijn zakelijke verzekeringen overgezet naar de particuliere afdeling van Bovemij?

      Vanuit wetgeving is het niet toegestaan om verzekeringen die voor u als natuurlijk persoon gelden een dekking aan te bieden via een zakelijke verzekering. Wij hebben daarom besloten om een duidelijke scheiding aan te brengen tussen onze particuliere en zakelijke verzekeringen. De betreffende dekkingen worden overgesloten naar een verzekering die via onze particuliere afdeling loopt.  

      Blijft mijn premie gelijk?

      Ja, de overzetting heeft geen gevolgen voor het totaalbedrag dat u nu betaalt. De dekkingen worden één op één overgenomen indien u geen inboedel- en/of woonhuisverzekering heeft afgesloten.

      Krijg ik mijn teveel betaalde premie terug?

      De premie die u tot en met 31 december al heeft betaald boeken wij terug naar u. Van de afdeling Service & Acceptatie particulier ontvangt u een nieuwe polis.

      Welke zakelijke verzekeringen heb ik afgesloten?
      Alle zakelijke verzekeringen die u bij ons heeft afgesloten kunt u vinden op www.mijnondernemersportaal.nl via ‘Verzekeren’, ‘Mijn bedrijf’, ‘Documenten’
      Hoe kan ik mijn verzekeringscontract verlengen?

      Dat kan heel eenvoudig via mijnOndernemersportaal. Ga hiervoor naar Verzekeren --> Mijn bedrijf --> Contractoverzicht. Klik daarna op het groene pijltje om uw zakelijke verzekeringspolis te verlengen.

      Kan ik tussentijds mijn verzekeringscontract beëindigen?

      Dit kan alleen als u uw bedrijf beëindigt of als wij de premie tijdens de looptijd van uw contract verhogen. Een premie-indexatie wordt niet gezien als een premieverhoging. Dit geeft u dus geen recht om uw contract tussentijds te beëindigen.

      Ik heb een brief ontvangen, waarin staat dat de premies later bekend worden gemaakt. Wanneer hoor ik daar meer over?

      Eind oktober ontvangt u van ons een brief waarin wij de belangrijkste wijzigingen in de voorwaarden toelichten. Als wij de algemene premies verhogen of verlagen, dan vindt u hier ook informatie over in de brief. De premie voor uw specifieke bedrijf is rond half december bekend. Uiteraard informeren we u hierover zodra de premie voor uw bedrijf bekend is.

      Ik zie de optie 'Contractoverzicht' niet, wat moet ik nu doen?

      Het kan voorkomen dat u niet de juiste rechten heeft om het verzekeringscontract van uw bedrijf te verlengen. Dan ziet u deze menuoptie niet.

      Bent u de beheerder binnen uw organisatie? Dan kunt u dit zelf aanpassen:

      • Ga naar www.mobi-id.nl en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

      • Ga vervolgens naar medewerker rechtenbeheer om de alle rechten aan uw account toe te kennen.

      • Komt u hier niet uit? Neem dan contact op met de servicedesk van het RDC.  Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 020-644 55 53.

      Bent u niet de beheerder binnen uw organisatie? Neem dan contact op met de beheerder om de juiste rechten aan u toe te kennen.

      Wat is voorverrekenen? Waarom moet ik dit formulier invullen?
      Jaarlijks vragen wij voor een aantal gegevens bij je op om jouw premie voor het komende verzekeringsjaar te berekenen en je polis te actualiseren. Het gaat hierbij om specifieke informatie over de premiefactoren (zoals de loonsom) en de verzekerde bedragen. Dit geeft ons voldoende informatie om de juiste premie te kunnen berekenen. Deze nieuwe bedragen zie je bij je prolongatie. Voor jou heeft deze manier van premie berekenen als groot voordeel dat je niet voor verrassingen komt te staan aan het eind van het verzekeringsjaar. Er is namelijk geen naverrekening. Hiermee voorkomen we onderverzekering.
      Waar vind ik het formulier?
      Wij hebben het formulier voor je klaargezet op mijnOndernemersportaal, onder het menu Verzekeren, Mijn Bedrijf, Voorverrekenen.
      Kan mijn boekhouder dit formulier ook invullen op mijnOndernemersportaal?
      Ja dat kan. Als beheerder kun je heel eenvoudig een nieuwe gebruiker aanmaken. Ga hiervoor naar de beheerpagina op www.mobi-id.nl. De nieuwe gebruiker ontvangt dan een koppelverzoek en kan na het koppelen direct aan de slag en de gegevens invullen. Via de beheerpagina kun je ook de rechten van de huidige gebruikers aanpassen.
      Mijn gegevens zijn hetzelfde als vorig jaar, waarom moet ik dan toch dit formulier invullen?
      Wij kunnen niet achterhalen of er iets veranderd is in jouw situatie. Daarom vragen we je het formulier elk jaar in te vullen; zo weten we zeker dat wij passende premies voor je kunnen berekenen. Om het je zo makkelijk mogelijk te maken, laten wij je ook de gegevens zien die je bij de vorige opgave hebt ingevuld. Is er niets gewijzigd in je situatie, dan kun je deze gegevens heel eenvoudig overnemen.
      Ik heb nog niet alle gegevens compleet, tot wanneer kan ik het formulier invullen?
      Wij kunnen ons voorstellen dat je wat tijd nodig hebt om alle juiste gegevens te verzamelen. Daarom heb je tot 30 oktober de tijd om jouw gegevens bij ons aan te leveren via mijnOndernemersportaal.
      Wat gebeurt er als ik iets opgeef wat niet juist is?
      Een foutje is zo gemaakt. Wij adviseren je daarom om het formulier met aandacht in te vullen. Let op: wij werken niet met duizendtallen, vul dus het hele bedrag in (heb je een loonsom van bijvoorbeeld tienduizend euro, vul hier dan 10.000 in en niet 10). Heb je een verkeerd bedrag ingevuld, dan zou het namelijk kunnen dat je het komende jaar onder- of oververzekerd bent. Dat zou natuurlijk erg vervelend zijn. Twijfel je of de gegevens juist zijn? Dan kun je altijd het formulier bekijken en eventuele wijzigingen aanbrengen. Dat kan tot 30 oktober. Wij gebruiken altijd de laatste versie van het formulier voor het berekenen van de premies.
      Wat is een groene kaart precies?

      Een groene kaart is een internationaal verzekeringsbewijs waarmee je kunt aantonen dat je motorrijtuig verzekerd is. Wanneer de verzekering eindigt, vervalt ook de WA-dekking en daarmee de geldigheid van de groene kaart. De groene kaart wordt door de verzekeraar afgegeven en kan de vorm hebben van een pasje of een document. Op de groene kaart vind je de volgende informatie:

      1. Het groene kaart nummer. Dit nummer heb je nodig als je een schadeformulier moet invullen.

      2. Het kenteken van het verzekerde motorrijtuig.

      3. De geldigheid van de verzekering (periode).

      4. Het dekkingsgebied (landen) én de landen waar geen dekking is (aangegeven met een kruis).  

      Vaak staat op de groene kaart ook informatie over hulpverlening en belangrijke telefoonnummers die je in geval van nood kunt bellen.

      Hoe kom ik aan een groene kaart?

      Heb je een handelsvoorraadverzekering bij ons? Dan kun je heel eenvoudig een groene kaart aanvragen via het menu GPS of Wagenparken onder Verzekeringen.

      Heb je een leaseauto, verhuurauto, lesauto en/of privéauto bij ons verzekerd? Dan krijg je automatisch de groene kaart toegestuurd bij een aanmelding en prolongatie.

      Moet de groene kaart op groen papier geprint zijn?

      In veel landen is de originele groene kaart niet verplicht. Een digitale groene kaart is voldoende in alle 28 landen, Andorra, Liechtenstein, IJsland, Noorwegen en Zwitserland. Groene kaarten die “wit” worden afgedrukt kúnnen voor problemen zorgen in het buitenland, als ze niet worden geaccepteerd als geldige groene kaart. In Albanië, Azerbeidzjan, Bosnië-Herzegovina, Iran, Israël, Macedonië, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Tunesië en Turkije heeft een bestuurder sowieso altijd een originele papieren groene kaart nodig.

      Is de groene kaart van mijn autoverzekering ook geldig voor mijn caravan, vouwwagen of andere aanhanger?

      Dit hangt af van het gewicht van de aanhanger.

      • Is je caravan, vouwwagen of andere aanhanger lichter dan 750 kg en heeft deze geen eigen kenteken? Dan staat de aanhanger genoteerd op de groene kaart van de auto. Met deze groene kaart geeft je autoverzekeraar dan aan dat je caravan WA verzekerd is. In de landen die op de groene kaart staan. De schade die je een ander toebrengt met je caravan wordt dan verhaald op je autoverzekering.

      • Is je caravan, vouwwagen of andere aanhanger zwaarder dan 750 kg en heeft deze een eigen kenteken? Dan heb je hier in Nederland en de meeste andere Europese landen geen aparte groene kaart voor nodig. Duitsland, Polen en Spanje vormen hierop een uitzondering; in deze landen moet je wel een tweede groene kaart voor je caravan bij je hebben. Dit is ook het geval als je naar een bestemming op weg bent en door een van deze landen rijdt. Deze groene kaart kun je aanvragen bij je autoverzekeraar, niet bij je caravanverzekeraar. 

      In welke landen is een groene kaart verplicht?

      Binnen de EU is het niet verplicht om een groene kaart bij je te hebben. Je hebt bij schade voldoende aan het Europees Schadeformulier, je polisnummer en eventueel het alarmnummer.

      Buiten de EU is het in de volgende landen verplicht een groene kaart te kunnen tonen bij een grenscontrole of schade: 

      • Albanië

      • Bosnië (en Herzegovina)

      • Israël

      • Iran

      • Marokko

      • Moldavië

      • Montenegro

      • Oekraïne

      • Rusland

      • Servië

      • Tunesië

      • Turkije

      • Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië

      • Wit-Rusland

      Als je de groene kaart in deze landen niet bij je hebt, kan justitie de conclusie trekken dat je auto niet verzekerd is, waarmee je het risico loopt op een boete.

      Waarom dan toch het advies van veel organisaties om de groene kaart ook binnen de EU mee te nemen?
      Nog lang niet iedereen is er aan gewend dat het kunnen tonen van de groene kaart binnen de EU niet meer verplicht is. Het meenemen van de groene kaart kan dan discussie voorkomen als er onderweg iets gebeurt. Dus geen paniek als je hem vergeet, het niet bij je hebben van de groene kaart is niet strafbaar en er zal in de meeste gevallen ook niet om worden gevraagd.

      Wat is de maximale duur voor de groene kaart in het buitenland?

      De maximale duur is zes maanden. Verblijf je langer in het buitenland? Dan ben je verplicht om in dit land een verzekering af te sluiten.

      Kan ik meerdere kentekens tegelijk aanmelden?

      Nee, dat kan niet.
      Klik onder 'Wagenparken' op 'Aanmelden' om één kenteken aan te melden.

      Het meerdere kentekens tegelijk aanmelden is niet mogelijk vanwege de vele variabele velden die ingevuld moeten worden per aanmeldingen.
      Denk aan de dekking, en de lessee/bestuurder gegevens.

      Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
      Ga naar www.mobi-id.nl. Klik rechts bovenin op Mobi-ID inloggen. Klik bij Wachtwoord Vergeten?, geef je gebruiksnaam op en het e-mailadres waarop je deze mail heeft ontvangen en doorloop de stappen.
      Hoe vraag ik Mobi-ID aan?
      Nadat je de mail hebt ontvangen, kun je klikken op de link in de uitnodiging. Je gaat nu naar het aanmeldscherm. Klik op de linkerbalk. Maak een Mobi-ID aan. Dit doe je door eerst je persoonsgegevens, accoutngegevens, voorkeuren, en als laatste de bevestiging in te vullen. Na het aanmaken krijg je een mail. Klik op de link om Mobi-ID te activeren.
      Wat is Mobi-ID?
      Mobi-ID is een initiatief van BOVAG, RDC, Innovam en Bovemij en heeft als doel het aantal gebruikersnamen en wachtwoorden voor applicaties branchebreed flink terug te brengen voor meer gemak, efficiency en veiligheid.
      Hoe kan ik inloggen?
      Nadat je de mail hebt ontvangen, kun je klikken op de link in de uitnodiging. Je gaat naar het aanmeldscherm. Klik op de rechterbalk om in te loggen. Vul je gebruiksnaam en wachtwoord in om je bestaande Mobi-ID daaraan te koppelen.
      Kan ik meerdere accounts/gebruikers per locatie aanmaken?
      Ja dat kan, Mobi-ID biedt transparantie over wie wat mag; heb je medewerkers, dan kun je bepalen welke medewerkers aan jouw bedrijf zijn gekoppeld en wat zij mogen.
      Hoe krijg ik toegang tot mijnOndernemersportaal?
      1. Ga naar www.mijnondernemersportaal.nl.
      2. Vul het contactformulier in.
      3. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om alles te regelen.
      Wat is mijnOndernemersportaal?

      mijnOndernemersportaal is gebouwd om jou succesvol te laten ondernemen! Op mijnOndernemersportaal vind je allerlei handige en waardevolle functionaliteiten, die ervoor zorgen dat jij je klanten beter weet te vinden. Daarnaast bieden wij jou als zakelijke relatie van Bovemij de mogelijkheid om via mijnOndernemersportaal met ons te communiceren. mijnOndernemersportaal is continu in ontwikkeling.

      Voor wie is mijnOndernemersportaal?
      mijnOndernemersportaal is ontwikkeld voor zakelijke klanten van Bovemij.
      Wat betekenen de verschillende kaartjes?
      Voor wie is het voorspellend model en APK?
      Het is voor universele bedrijven + dealer met 1-2 vestigingen.
      Hoe log ik in?

      MijnOndernemersportaal maakt gebruik van Mobi-ID om in te kunnen loggen. Mobi-ID is een initiatief van BOVAG, RDC, Innovam en Bovemij en heeft als doel het aantal gebruikersnamen en wachtwoorden voor applicaties branchebreed flink terug te brengen voor meer gemak, efficiency en veiligheid.

      Geen gedoe met wachtwoorden, nooit meer een vergeten wachtwoord. Mobi-ID is persoonlijk, dus iedereen kan een eigen wachtwoord kiezen. Mobi-ID biedt transparantie over wie wat mag; heb je medewerkers, dan kun je bepalen welke medewerkers aan jouw bedrijf zijn gekoppeld en wat zij mogen.

      Voor mijnOndernemersportaal wordt Mobi-ID voor je geregeld. Om iedereen snel toegang te kunnen geven, ontvangen alle klanten die al een Mobi-ID en/of een Mijn Bovemij gebruikersnaam hebben een e-mail vanuit Mobi-ID. Dit is een standaard e-mail met uitnodiging om te koppelen met jouw onderneming die slechts enkele dagen geldig is. Belangrijk is dat deze e-mail opgevolgd wordt om straks direct gebruik te kunnen maken van mijnOndernemersportaal.

      Je ontvangt bericht wanneer mijnOndernemersportaal live gaat. Vanaf dat moment kun je dus inloggen met Mobi-ID. Vanaf dat moment kun je dus geen gebruik meer maken van je huidige Mijn Bovemij wachtwoord.

      In onderstaande afbeelding de standaard e-mail met het verzoek je te koppelen met je onderneming:


      Maak je nog geen gebruik van Mobi-ID? Dan ontvang je ook een e-mail om je Mobi-ID te activeren:


      Vragen?

      Heb je nog vragen Mobi-ID? Neem dan even contact op met het Klant Contact Centrum van Mobi-ID Services via telefoonnummer 0900-2700700 of e-mailadres kcc@mobi-id.nl.

      APK

      De Algemene Periodieke Keuring (APK) is dé gelegenheid om jouw klanten regelmatig in je bedrijf te krijgen. En dat klantcontact is waardevol; denk alleen al aan alle (verkoop)mogelijkheden die het biedt!

      In mijnOndernemersportaal helpen wij je om je APK-marktaandeel te verhogen, en daarmee een loyaal klantenbestand op te bouwen. Want weet jij wat je APK-marktaandeel is? En hoe dit verdeeld is over de omgeving van jouw bedrijf? En wat de gemiddelde leeftijd van de voertuigen in jouw regio is? Deze informatie is zichtbaar binnen dit onderdeel van mijnOndernemersportaal. En daarmee kun jij je aanvalsplan maken.


      Overzichtskaart APK marktaandeel in jouw eigen regio

      Maar dat is nog niet alles. Want om het je gemakkelijk te maken, geven we je ook inzicht in klanten die inmiddels niet meer bij jou komen voor een APK. Oftewel, klanten die jij bent kwijtgeraakt aan een ander bedrijf. We laten je onder andere zien hoe vaak deze klant al bij jou is geweest voor een APK voordat hij ‘weg’ is. Daarnaast tonen we ook de klanten die toe zijn aan de APK. Aan jou om deze mensen te benaderen en (weer) aan je bedrijf te binden! En ook daarmee helpen we je graag!

      Producten, diensten en risico's

      Weet jij welke risico’s jouw bedrijf loopt? Op de kaart "Heb je aan deze risico’s gedacht" geven we jou hier een handig overzicht van. Ook adviseren we je per risico of een verzekering interessant kan zijn. En ga je een niveau dieper, dan zie je een overzicht van alle producten en diensten die je bij Bovemij hebt afgenomen. Helder uitgesplitst naar Verzekeringen, Financieringen en Data.

      Verzekeringen: weet jij welke verzekeringen je bij ons hebt afgesloten? En welke risico’s je loopt door bepaalde verzekeringen niet bij ons af te sluiten? Onze praktijksituaties en adviezen geven je een handig overzicht. En dat helpt jou bij het maken van de juiste keuzes!

      Financieringen
      : heeft jouw klant niet voldoende middelen om een auto te kopen? Of wil hij of zij eigenlijk een duurdere auto dan de portemonnee toelaat? Met onze financieringsmogelijkheden kun je je klant helpen en goede zaken doen!

      Data
      : weet jij hoe je je klanten het beste kunt bereiken en behouden? Onze data-oplossingen geven je inzicht in de markt en jouw klanten. We bieden je allerlei handige functionaliteiten en helpen je ook nog eens jouw klanten te bereiken!


      Al je producten, diensten en risico's in één overzicht.

      Klantbinding

      Met de kaart ‘Verhoog klantenbinding & genereer extra omzet’ helpen we je om jouw omzet te verhogen! Hoe we dat doen? Bijvoorbeeld door jou te helpen om autoverzekeringen te verkopen aan jouw klanten. Want met deze autoverzekeringen zorg jij ervoor dat je klant in geval van schade terugkomt bij jouw bedrijf. En dat biedt naast de extra omzet door het schadeherstel, ook nog eens allerlei andere verkoopmogelijkheden. Bovendien ontvang je van ons ook nog eens provisie over de afgesloten verzekeringen. Kortom, een interessant verdienmodel, zowel op korte als op lange termijn!

      Daarnaast geven we je tips & tricks over de verkoop van autoverzekeringen. Je ziet in één oogopslag hoeveel auto’s je de afgelopen tijd hebt verkocht, hoeveel auto’s jouw bedrijf de afgelopen tijd heeft verkocht, hoeveel verzekeringsoffertes je hebt uitgebracht en hoeveel mensen uiteindelijk een verzekering hebben afgesloten. We maken inzichtelijk hoeveel inkomsten jouw bedrijf heeft door de verkoop van autoverzekeringen, zowel uit de provisie als de schadesturing. En misschien nog wel belangrijker: we laten je zien wat de totale opbrengsten hadden kunnen zijn, op het moment dat meer klanten met een verzekering de deur uit waren gegaan!


      Zie direct welk potentieel je misloopt, en stuur op je schades.

      Ideeënlab

      Lab komt van laboratorium, van proef, testen en proberen. Met deze kaart willen wij onze ideeën direct bij jou toetsen. Wat is er nog mooier en beter om direct van onze klanten te horen wat ze van de eerste uitwerking van een idee vinden. Wij gaan op deze manier meerdere keren feedback bij je ophalen via mijnOndernemersportaal. We zijn erg benieuwd naar je input!

      Mijn Bovemij

      Mijn Bovemij was de online portal van Bovemij waar zakelijke klanten van alles zelf konden regelen. Denk hierbij aan het aan- en afmelden van kentekens, het melden van schaden, het printen van groene kaarten en het inzien van polisbladen.

      Met de introductie van mijnOndernemersportaal zou dit betekenen dat er twee online omgevingen naast elkaar zouden bestaan, met twee verschillende logins. Dit is natuurlijk niet echt wenselijk. Daarom hebben we ervoor gekozen Mijn Bovemij volledig te integreren binnen mijnOndernemersportaal. Je vindt de huidige functionaliteiten dus terug op mijnOndernemersportaal.

      Direct online een kenteken aanmelden op de garagepolis

      Welke klant is toe aan een nieuwe auto

      Concrete verkoopkansen zo op je scherm. Wat wil je nog meer? In mijnOndernemersportaal laten we een aantal van jouw klanten zien waarvan we (op basis van een voorspellend model) vermoeden dat ze binnenkort een andere auto gaan kopen. En om het compleet te maken, matchen we hen ook nog eens met een auto die bij jou in voorraad staat. Het is natuurlijk aan jou om deze concrete leads goed op te volgen. Want hoe mooi is het als je op basis van deze voorspellingen je voorraad snel kunt verkopen?

      Hoe het werkt? It’s all about data! De voorspellingen worden namelijk gedaan op basis van allerlei relevante gegevens. Denk hierbij aan kenmerken van de berijder, RDW voertuigdata, omgevingsstatistieken en ga zo maar door. Vervolgens wordt voor jouw bedrijf een virtueel klantenbestand aangemaakt op basis van RDW interacties(keuring en verkoop). En dat klantenbestand koppelen we weer aan jouw voorraad.

      Het resultaat? Een helder overzicht van jouw voorraad en klanten die weleens open zouden kunnen staan voor een mooi aanbod vanuit jouw kant. Zo helpt de techniek jou een handje om de juiste klanten te vinden voor je auto’s!

      Drie klanten die toe zijn aan een nieuwe auto:


      Het voorspellend model is met name bedoeld voor gebruikte auto’s. Dit betekent dat voor nieuwe voertuigen in principe geen matches worden aangeboden, tenzij deze in de voorraad opgenomen zijn (en dus ook gekentekend zijn).

      Tot hoeveel dagen terug kan ik zelf een kenteken aan- en afmelden?
      Aanmelden kan tot 28 dagen terug na tenaamstellen van een voertuig. Afmelden kan tot 28 dagen terug.
      Hoe vraag ik een groene kaart aan?
      Klik bovenaan in je scherm op GPS en daarna op Groene kaart. Zet een vinkje voor het kenteken waarvoor je een groene kaart wilt aanvragen. Klik vervolgens op 'Groene kaart aanvragen' boven de kentekenlijst om de aanvraag van één of meerdere groene kaarten te starten. Je krijgt vervolgens de mogelijkheid om het verzendadres nog aan te passen (optioneel). Klik op 'Volgende' en controleer de gegevens. Zijn de gegevens akkoord klik dan op 'Groene kaart(en) aanvragen'. Klik anders op 'Vorige' om jouw gegevens aan te passen. Het is mogelijk om meerdere groene kaarten tergelijk naar een adres te verzenden, je zet dan meedere vinkjes in het handelsvoorraad overzicht.
      Waar kan ik kentekens aanmelden?
      Klik bovenaan in je scherm op GPS en daarna op Aanmelden. De velden kenteken, meldcode en aanmelddatum zijn verplicht. Als het om een handelaarskenteken (groene plaat) gaat, dan is de meldcode niet van toepassing.
      Waar komt de cataloguswaarde die mijnOndernemersportaal ophaalt vandaan?
      De cataloguswaarde wordt opgehaald bij het Centraal Bureau Mobiliteit Informatie (RDC|CBMI).
      Het GPS geeft een verkeerde cataloguswaarde aan. Wat moet ik doen?
      Het is niet mogelijk om zelf de cataloguswaarde aan te passen. Neem hiervoor contact op met de afdeling Service en Acceptatie via telefoonnummer (024) 751 21 31 of e-mailadres info@bovemij.nl
      Waar kan ik kentekens afmelden?
      Klik bovenin je scherm op 'GPS' en klik op 'overzicht'. Vink daarna 1 of meerdere kentekens aan en klik op 'Afmelden'. Controleer de gegevens en klik op 'Bevestigen'. Kies de afmelddatum door te klikken op het groene kalender icoon en klik op 'Volgende'.

      Terug naar boven